Så var påskehandelen endelig unnagjort!

20140415-102430.jpg

Åh, hvilken påskedag!! 🐣

Flere sammenhengende helligdager betyr tre ting: KØ, KØ, KØ!

Vegvesenet og lokale medier kan informere om at veitrafikken står i stampe. Og butikker rundt om i det ganske land rapporterer om travle dager. For vi handler jo som om vi går mot en endeløs butikkstreik, meg inkludert..

I tillegg har jeg ventet med denne handelen i lengste laget, altså til i dag, og det var nok heller en dårlig ide..

Middagene for påskeuken er lagd:
Lasagne
Komler/raspeballer/komper (kjært barn har mange navn, har du et annet navn?)
Løksuppe med foccaciabrød (Begge oppskriftene ligger her på bloggen)
Grøt
Lammelår
Siste dag, altså mandagen, satser vi på restefest 🙂 Og skulle det ikke være noe rester igjen, så får kan vi jo ha pannekaker 🙂

I tillegg til dette kommer såklart påskegodterier, brødmat og så tenkte vi å grille pølser, ha bollefest og steke vafler. En god oppskrift ligger ute her på bloggen min, både til fine og grove vafler)

Handlelisten/ha-med-listen så sånn ut når jeg kom meg ut til butikken:

20140415-224948.jpg

20140415-225002.jpg

2 handlekorger. 2 voksne og masse tålmodighet! Knerten koser seg i barnehagen og Kompis nyter noen timer hjemme alene. 2 timer ble det faktisk. Og jeg startet godt med å dokumentere handleturen, som jo også var planen min, men det røyk i praksis ganske fort.

Men jeg begynte som sagt godt;

20140415-225512.jpg
Melk må man ha! I tillegg til dette, kjøpte vi selvsagt noen liter juice og soyamelk. Det meste av melken fant vi på tilbud, og sparte en femtilapp på det. Kjøper du varer nedsatt i pris pga dato-merking, at ‘best før’ dato er dagens dato?

Jeg fant også en søt, liten boks;

20140415-230101.jpg

Bilen var rimelig fullstappet etter endt handletur. Hvordan dette skal gå i morgen, kan jeg ikke engang tenke på..

1 thoughts on “Så var påskehandelen endelig unnagjort!

  1. Midt i påskekøkaoset er jeg glad jeg går hjemme i permisjon. Følte meg priviligert da jeg fikk unnagjort påskehandelen de siste to dagene i fred og ro. Hadde butikken for meg selv jeg 🙂

Legg igjen en kommentar